| |
Plaats een opmerking of vraag
Geplaatste opmerkingen en/of vragen
| Gerrit Hoevers
| gerrithoevers@ziggo.nl
| 09-01-2012 22:12:42
| Toch nog even: naar mijn idee gaat het met name om de compatibiliteit van JavaLogo met specifieke combinaties van JCreator/JDK. JCreator 4.5 doet het op zich goed onder Windows 7. Het lukt mij echter niet om met JavaLogo te werken met een hogere versie van JDK dan 1.4.
Reactie:
Bedankt voor de opmerking! Misschien kunnen anderen hun voordeel er mee doen.
|
| Gerrit Hoevers
| gerrithoevers@ziggo.nl
| 04-01-2012 21:21:28
| Aansluitend: Voor een werkende animatie moest ik uiteindelijk gebruiken de versies: 2.5 van JCreator en 1.3.1_11 van JDK. Dan werkt de boel. Windows 7 is geen punt. En nog beter: ook de combinatie JCreator450 met JDK 1.4.2_05 werkt met JavaLogo. Begrijp ik goed dat het bij u met de nieuwe goed gaat?
Reactie:
Ik gebruik JCreator 2.5 en JDK 1.6.0_27. Ik las in faq van JCreator dat JCreator 4 niet werkt onder Windows 7, maar JCreator 5 wel. Maar JCreator 2.5 geeft blijkbaar ook geen probleem.
Groeten, R. van der Beek
|
| Gerrit Hoevers
| gerrithoevers@ziggo.nl
| 28-12-2011 09:45:44
| Goedendag,
Een heel mooie site om mijn kennis over Java en programmeren weer op te frissen. Ik kom echter een probleem tegen met animaties. Bij het indrukken van de knop "animatie" krijg ik een reeks foutmeldingen. Is er een probleem met JavaLogo/Java 7/Windows 7?
Groet, G. Hoevers
Reactie:
Niet dat ik weet. Ik werk zelf ook met Windows 7, maar met Java 6. Java 7 is, als ik het goed heb, nog niet uitontwikkeld, en kan daarom misschien wel problemen geven.
R. van der Beek
|
| Wouter
| Wouter@Wouterl.nl
| 15-09-2011 13:25:32
| Een erg goeie site!
Ik heb hier erg veel informatie af kunnen halen ivm netwerken voor mijn stage, ik kwam hier toevallig via google en ik zou andere die de basis van informatica onder de knie willen krijgen zeker deze website aanraden.
|
| mustafa moudian
| moudyan@hotmail.com
| 08-06-2011 21:13:40
| beste meneer R.J. van derBeek
om te beginen wil ik me even eerst voorstellen mijn naam is mustafa moudian ben 29 jaar kom uit den haag.
ik heb zelf mn have E&M afgerond, aan het stevin college te den haag.
ik ben toevallig op deze site gekomen via google, ik vond het wel inytressant zelf heb ik ookde havo afgerond maar we kregen deze opdrachten niet.ik wil graan mn geheugen opfrissen voor het vak informatica.heb ik speciale boeken nodig om deze omdrachten te maken.
ik zit zelf niet op het collge te buitenpost.maar ik zou zo graag deze opdrachten willen doen.l deze site de opdrachten te maken. ik neem aan dat ik toch schoolboeken nodig heb voor deze opdrachten.
zou u bereid zijn mij hierbij te willen helpen.door mij bijv een boekenlijst te mailen.voor dit vak.
ik zou dat namelijk erg op prijs stellen, een heel dankbaar zijn.
ik begrijp dat dit mischien niet voor niet studenten is bedoeld.maar toch zou ik graag deze opgaven willen doornemen. met vriendelijke groeten mustafa moudian
moudyan@hotmail.com
Reactie:
Alle theorie staat op de site, je hebt geen boek nodig. Mijn leerlingen gebruiken ook geen boek, ze doen alles via de site
|
| Martijn
| V6B
| 23-03-2011 19:45:10
| Hallo meneer,
Ik vrees dat het probleem met session aan de instellingen van uw server ligt. IK heb de site op mijn eigen computer geprobeerd (mbv. WAMP) en het werkt gewoon goed. Precies dezelfde site werkt op uw server echter niet.
Martijn
Reactie:
Ik denk het ook. Ik heb trouwens bij jullie database het nummer auto-increment gemaakt, dat was ik vergeten. Nu wordt bij het toevoegen van een nieuw record het nummer automatisch met 1 verhoogd.
|
| Gerrie van Leeuwen
| g.van.leeuwen@maaslandcollege.nl
| 31-12-2010 15:01:24
| In hoofdstuk 14 (netwerken deel 2)staat een fout:
Daarom wordt er toegewerkt naar IP v6, waarin gewerkt wordt met IP-adressen van 6 bytes.
Dit moet zijn 16 bytes (128bits)(uitgebreide info wiki IPv6)
Reactie:
Je hebt gelijk, ik heb het veranderd. Bedankt voor de opmerking!
|
| Martijn
| V6B
| 24-12-2010 15:50:38
| Hallo meneer,
Ik heb een vraagje over mijn JavaPO. Bij opdracht 29 staat:
Er wordt bij het drie-deurenprobleem vervolgens gevraagd of je nog van deur wilt wisselen, want op dit moment heb je een kans van 1/2 om de juiste deur te kiezen. We gaan er van uit dat je dat wel doet.
Gaat u hier alleen in het voorbeeld van uit of moet je er ook in het programma van uit gaan (het programma veranderd de keuze automatisch)
Martijn
P.s. Ik heb een mailtje voor ons PWS naar uw Lauwersmail-adres gestuurd.
Reactie:
Je moet er in het programma ook van uit gaan dat je van deur wisselt. Je weet al dat als je niet wisselt de kans 1/3 is dat je de juiste deur hebt gekozen.
Het is de bedoeling om er m.b.v. het applet achter te komen wat de kans is als je wel wisselt.
Succes er mee,
R. van der Beek
|
| Piet
| H5E
| 14-12-2010 13:23:36
| Vind u ook dat Arjen dit ding onderspamt?
Reactie:
Dat valt erg mee. Maar jij staat er nu ook in, gefeliciteerd!
|
| Arjen
| H5C
| 08-12-2010 21:11:55
| Hallo meneer,
in hoofdstuk 11, paragraaf 6, kwam ik tegen dat er staat "Petra Haarsma woont aan de Molenstraat 12" maar die zin klopt niet, Petra woont namelijk aan de molenstraat, op nummer 12, niet aan dat nummer, u zult hier of twee zinnen van moeten maken, of de zins opbouw moeten veranderen.
Reactie:
Je hebt gelijk, ik maak er van: Petra Haarsma woont op Molenstraat 12. Bedankt voor de opmerking!
|
| Hassan
| V3C
| 17-11-2010 16:55:54
| nog een keer hoi,
Ik had gister een vraag maar ik heb het zelf al opgelost. Toch bedankt!
|
| Hassan
| V3C
| 16-11-2010 18:28:39
| Hallo meneer,
Ik heb vraag aan u.
Ik heb een mobieltje met Wifi waarmee ik graag verbinding wil maken met het Wifi netwerk van de school. Alleen de telefoon(Nokia E71) geeft aan dat ik er een authenticatie probleem is. Ik heb iemand gevraagd van de ICT en die zei dat ik een authenticatie van lauwerscollege op m'n mobiel moet zetten. Het probleem nu is: waar kan ik die vinden/downloaden?
|
| Arjen
| H5C
| 10-11-2010 19:07:39
| Bij opdracht 10 van meerkeuzevragen hoofdstuk 10 is de uitleg bij het antwoord "Inderdaad, de koeien moeten in groepjes worden verdeeld met hetzelfde koenummer (dus group by koenr), en dan moet per groepje het totaal aantal liters melk worden geteld (dus SUM(kgmelk) ) en een voorwaarde waaraan een groepsfunctie moet voldoen begint met HAVING" maar die vraag gaat niet over koeien.
Reactie:
Inderdaad, je hebt gelijk. Het verkeerde antwoord werd goed gerekend, en de uitleg was fout. Ik heb het veranderd. Bedankt voor de opmerking!
|
| Jesse Breuker
| V4
| 21-01-2010 11:46:30
| Tafel is niet chair in het frans, kijk de opdrachten van H6 nog eens na AUB
Reactie:
Het moest stoel zijn en chaise. Bedankt voor de opmerking, ik heb het veranderd.
|
| Martijn
| V5B
| 11-01-2010 14:14:17
| Hallo meneer,
Alweer een opmerking van mij...
Bij de meerkeuzevragen van h11 wordt bij vraag 10 gesproken over een werkweek. Dit heeft echter niets met het IGD wat er bij staat te maken.
Gr. Martijn
Reactie:
Je hebt gelijk, er stond een verkeerde afbeelding bij de opgave. Jij zorgt er zo voor dat de fouten er uit gehaald worden. Bedankt!
|
| Martijn
| V5B
| 29-10-2009 20:51:49
| Hallo meneer,
in de presentatie van h10 staat op dia 20 een fout. er staat namelijk dat koenr de primaire sleutel wordt van de tabel bedrijven. Dat moet zeker bedrijfsnr zijn?
Gr. Martijn
Reactie:
Inderdaad, je hebt gelijk. Ik heb het veranderd. Bedankt voor de opmerking!
|
| Jeroen
| H5c
| 28-10-2009 15:14:57
| Hallo meneeer,
De presentatie van van hoofstuk 10 doet het niet.
Hoe moet ik het nu leren?
Groet,
Jeroen
Reactie:
Er staat meer over hoofdstuk 10 dan alleen de powerpoint presentatie!
Hij doet het nu trouwens wel weer, maar daar heb je voor de repetitie niets meer aan. Ik heb het te laat gezien.
|
| Frans Peeters
| info@informaticavo.nl
| 23-09-2009 14:24:03
| Mag de link naar deze website op www.informaticavo.nl ?
Reactie:
Dat is prima!
Groeten, R. van der Beek
|
| Martijn
| V4B
| 26-05-2009 15:25:56
| Hallo meneer,
Antwoord A van vraag 7 van de meerkeuzevragen over hoofdstuk 7 wordt fout gerekend. Hier ben ik het niet mee eens. Als je rechts op 'Deze Computer' klikt en dan naar 'eigenschappen' gaat kun je in het tabblad 'computernaam' wel degelijk de computernaam bekijken.
Groet, Martijn
Reactie:
Je hebt helemaal gelijk, ik zal het veranderen.
|
| Hylke de Vries
| H3D
| 23-05-2009 11:03:27
| Ik zou het leuk vinden, als er een zoekmachine voor deze site bij kwam.
Reactie:
Hij komt er aan, even geduld!
|
| rogchert
| v4c
| 19-04-2009 23:07:13
| Hallo,
Bij meerkeuze H5 doet vraag 3 het niet.
gr. Rogchert
Reactie:
Maar nu wel weer!
|
| Jesse
| V4C
| 07-04-2009 09:33:57
| Misschien moet u nog even naar de antwoorden van hoofdstuk 7 kijken, die zijn , geloof ik, nog niet helemaal up to date...
Reactie:
Inderdaad, maar nu wel!
|
| Martijn
| V4B
| 06-04-2009 22:32:19
| Hallo meneer,
Complimenten voor de nieuwe indeling! 't Is overzichtelijker nu.
Reactie:
Dat was de bedoeling, bedankt voor de opmerking!
|
| Martijn
| V4B
| 02-03-2009 18:43:47
| vraag 14 v/d meerkeuzevragen van h5 is onduidelijk. er wordt nl. geen vraag gesteld.
Reactie:
Inderdaad, er moest bij staan welke uitspraak niet goed is. Ik heb het veranderd. Bedankt voor de opmerking!
|
| Rogchert
| V4C
| 17-01-2009 17:12:16
| hey meneer,
vandaag was de beverwedstrijd.
* trommelgeroffel *
Gedeeld eerste :D:D
Reactie:
Geweldig. ***trompetgeschal****. Gefeliciteerd!!!!
|
| Remco
| V4A
| 14-01-2009 20:22:56
| Dag meneer,
Bij 4.1.1, een stukje onder het plaatje van de processor staat: "De eerste processoren hadden maar weinig processoren." Bedoelt u met processoren daar soms registers mee?
Reactie:
Inderdaad, het moet registers zijn. Ik heb het veranderd. Bedankt voor de opmerking!
|
| Rogchert
| V4C
| 14-01-2009 16:21:45
| Hallo meneer,
in de theorie van hoofdstuk 4 bij "4.4.7. Interfaces: IDE/ATA, SCSI"
staat "dat is Petabyte, 1 PB = 1000 GB"
1000 GB is toch 1 TB en 1000 TB = 1 PB?
Reactie:
Inderdaad, 1 PB = 1000000 GB. Ik heb het veranderd. Bedankt voor de opmerking!
|
| Martijn
| V4B
| 02-12-2008 19:04:09
| Hallo meneer,
Waar staan de uitslagen van de beverwedstrijd??? Ik kan ze niet vinden. Ik heb nog een opmerking: bij de presentatie van h4 staat op dia 20 een fout; bij de voeding van het moederbord staat een pijltje staat aangegeven dat het een IDE aansluiting is.
Reactie:
De uitslag staat nu onder Uitslag Beverwedstrijd.
De powerpointpresentatie heb ik veranderd. Bedankt voor de opmerking!
|
| Erwin Kerstges
| ekerstges@stellamariscollege.nl
| 17-09-2008 23:44:45
| Hoi - ik maak geregeld gebruik van je pagina - mooie structuur, veel links. In het SQL-deel zit een storende fout in de bibliotheek-database: in de tabel BOEKEN zou volgens het strokendiagram een veld "AUTEURNR" aanwezig zijn, maar in werkelijkheid heet dat veld "AUTNR". Wellicht de moeite waard om de database even bij te werken.
Bedankt!
Erwin Kerstges
Reactie:
Bedankt voor de opmerking, ik heb het aangepast
|
| Sander Kuitert
| s.m.kuitert@student.utwente.nl
| 08-02-2008 15:43:08
| Hallo meneer v.d. Beek,
Ik kwam net op de één of andere manier op uw site verzeild; maar wil u nog bedanken voor uw lessen.
Ik kan me herinneren dat ze leerzaam en leuk waren, en de huidige site ziet er ook goed uit. (beter dan vroeger zelfs)
Via Visual Basic ben ik begonnen met programmeren, al heb ik toen vaak het wiel opnieuw uit gevonden; in mijn eerste jaar op de Uni kwam ik vaak dingen tegen die ik al met veel tijdverlies zelf had geleerd.
Nogmaals bedankt en veel succes,
Sander
Informaticastudent aan de Universiteit Twente
Reactie:
Leuk dat je hebt gereageerd.
Ik heb er ook veel genoegen aan beleefd jou en de anderen van je klas les te mogen geven.
Succes verder en tot ziens,
R.J. van der Beek
|
| THYRAXX
| thyraxx@gmail.com
| 06-02-2008 16:56:38
| Bij de opdracht van Hoofdstuk 9 om een SQL commando in te voeren via een html formulier krijg ik een error: Undefined index...verwerkquery.php op regel 9
Reactie:
Als je bedoelt dat je een query invoerde bij de SQL-cursus: daar zat inderdaad een fout in heb ik gemerkt.
Het werkt volgens mij nu weer goed.
Met vr. groet, R.J. van der Beek
|
| Rik Gistelinck
| Rik.gistelinck@molenland.be
| 01-02-2008 15:46:12
| Geachte
Ik heb het gevonden.
Net zoals bij doelzoeken heb ik bij x een waarde ingevuld dat dicht bij de oplossing lag.
Langs deze weg wil ik aan jullie een dikke proficiat wensen voor deze puike prestatie.
Hoogachtend
Rik
Reactie:
Inderdaad, een waarde invullen die in de buurt van de oplossing zit.
Met vr. groet, R.J. van der Beek, docent wiskunde en informatica
|
| Rik Gistelinck
| Rik.gistelinck@molenland.be
| 01-02-2008 15:31:36
| Geachte heer
Ikzelf geef Wiskunde in België.
Een van de onderdelen die ik moet geven is mathematisering.
Dwz dat de leerlingen hun vraagstuk gestructureerd moeten oplossen.
Via uw website heb ik kennis verkregen van "oplosser" in Excel.
Bij een gewone test:
y=1500+1200*x
y=3*2^x
kan ik niet de positieve oplossing(ongeveer 12) verkrijgen met oplosser.
Weet u soms wat ik verkeerd doe?
Hoogachtend en hopend op een positieve respons
Rik
|
| Thomas Boose
| Docent applicatie ontwikkeling MBO
| 11-10-2007 10:26:36
| Beste collega's,
Dank voor het mooie en complete voorbeeld. Ik maak er graag gebruik van. Jullie zijn overigens makkelijk te vinden op Google.
Vriendelijke groet,
|
| Jean Paul Birkhoff
| jbirkhoff@amsterdams.com
| 08-07-2007 10:29:14
| Waarde docent(en) informatica van het Lauwer College.
Wat een prachtige, goedwerkende en overzichtelijke site van het vak Informatica in het VWO!
En wat een werk moet dat zijn (geweest).
Petje af!
Jean Paul Birkhoff,
Docent informatica bij: Het Amsterdams Lyceum, te Amsterdam.
|
| Robin
| havo 5
| 19-03-2007 21:20:44
| voor de toets in het laatste blok moesten we netwerken leren! maar dat op de site doet het het niet, op school en bij mij thuis niet
Reactie:
Ik las deze opmerking op 21 maart. Nu doet het het wel, ik heb er verder ook geen opmerkingen over gehad.
|
| Jelmer
| h5
| 06-02-2007 13:50:52
| Nice.. wanneer komen de cijfers van PO 2 Havo 5? :P
Reactie:
Ik ben net klaar met het nakijken van de PO's, klik maar op Cijfers!!
|
| R. van der Beek
| Lauwers College
| 15-01-2007 17:40:54
| Even controleren of het werkt.
Plaats hier je opmerking of vraag !
|
|
| |